Publikace „Století četnické kriminalistiky“, kterou vydá nakladatelství Svět křídel v Chebu je završení črvrtstoletí trvající vědeckovýzkumné činnosti JUDr. Michala Dlouhého, Ph.D., který na uvedené téma zpracoval diplomovou a rigorózní práci na Právnické fakultě UK Praha a disertační práci na Policejní akademii ČR. Vědecké bádání autora je věnováno organizaci četnictva na našem území a jím vykonávané pátrací službě. Kromě toho je Michal Dlouhý autorem třinácti původních knih z oblasti literatury faktu, k
Padesát let jsem pracoval jako letecký mechanik. Padesát let jsem putoval po různých letištích. Nosil jsem s sebou fotoaparát. Měnila se letecká technika, zažil jsem konec Tu 104, konec éry Tu 134, Il 62, DC 8, DC 9 a dalších. Stejně tak se měnila má fotografická výstroj. Od ruského Zenita až po Asahi Pentax. Nashromáždil jsem stovky fotografií všech možných typů letadel.
Učebnice pilota 2022 pro žáky a piloty letounů a sportovních létajících zařízení, provozujících létání jako svou zájmovou činnost - odpovídá požadavkům PART - FCL Nová učebnice ve velkém formátu A4 obsahuje kapitoly: - Letecké právo a postupy ATC - Lidská výkonnost - Meteorologie - Komunikace - Základy letu - Nakládání a vyvažování - Výkonnost - letouny - Obecná znalost letadla - Navigace. Úřad pro civilní letectví doporučuje tuto učebnici jako studijní materiál pilotům, kteří chtějí získat o
Nosným tématem knihy Kam kráčíš, ČSA? je definování pravých příčin, proč tradiční, stabilizovaná a konkurenceschopná letecká společnost, která mohla v roce 2023 důstojně oslavit stoleté výročí, se během krátkého historického období propadla na absolutní dno. Jednotliví spoluautoři, bývalí zaměstnanci napříč odbornostmi u ČSA, popisují stav svého reálného poznání velmi srozumitelným způsobem, aby čtenář měl šanci posoudit, kde byl zakopaný pes. Kniha má potenciál vyprovokovat další, dosud žijící, pamětní
V Mezinárodních brigádách ve Španělsku bojovalo více než 2200 československých občanů. Mezi zahraničními dobrovolníky tvořili osmý největší kontingent – po Francouzích, Italech, Polácích, Američanech, Němcích, Jugoslávcích a Belgičanech. Říkali jim prostě španěláci. Mohlo by to navozovat dojem, že i jejich osudy byly víceméně stejné, nebo alespoň podobné. Přestože většinu z nich sice na Pyrenejský poloostrov zavedly podobné motivy, realita, zvláště ta následná, byla v turbulentním 20. století ale podstatn
Reprezentativní a obrazovým materiálem štědře dotovaná biografie opravdové legendy československého letectva. Generálporučík ve výslužbě František Fajtl (2012-2006), od jehož narození letos uplyne rovných sto roků a s nímž jsme se naposledy rozloučili před šesti lety, je patrně našim nejznámějším válečným letcem. Nadto nejen na západní, ale také na východní frontě. Pokud si každý jen trochu zasvěcený nevzpomene na jméno žádného z nich, pak na to jeho patrně ano. Především proto, že měl dostatek talentu, a
Chci si všimnout jedné, bezmála dekádu trvající, letecké epizody. Jedná se o předvádění letových výkonů vojenských letadel v časovém intervalu 1987 – 1996. Proč právě toto téma a né jiné? Mám osobní, dobré vztahy s Odbornou společností leteckou z.s., která již dlouhá léta realizuje každý měsíc besedy pro aviatickou veřejnost v posluchárnách Fakulty dopravní ČVUT v Praze na Albertově. Svého času jsem tam též prezentoval dvě besedy, z nichž jedna měla nosné téma právě existenci DT. Protože vím, že když mluv
Bezmotorové létání je sport, ve kterém o vítězi nerozhoduje síla svalů ale rychlost a správnost rozhodnutí a těch musí pilot kluzáku vykonat během jednoho přeletu desítky. Každý přelet je napínavé drama s otevřeným koncem, a ty nejnapínavější okamžiky probíhají nejčastěji bez diváků. Již několik let přemýšlím o tom jak zachytit tu prchající atmosféru, kterou jsme zažívali v aeroklubech v 60.-70 letech minulého století, v době, kdy Orlíky vládli našemu nebi. Tak jako já hltám vše co o létání u nás někdo
Ve volném pokračování čtenářsky úspěšné knihy historika a publicisty Jindřicha Marka PÁTOU KARTU BERE SMRT (Českoslovenští parašutisté v britských battledressech 1941-1945) využívá zkušený autor literatury faktu svou oblíbenou metodu historické reportáže k tomu, aby čtenáře provedl po nejzajímavějších stopách historického užití battledressu - blůzy britského polního stejnokroje - v bojích českých vojáků s německými nacisty v letech 2. světové války. V úvodu se autor otevřeně přiznává, že jej k této temati
Čtenářům se dostává do rukou další díl dlouholetého badatelského projektu o čs. letcích, které po komunistickém převratu z února 1948 donutilo nastalé nepřátelské prostředí ve vlasti, kam se tři roky předtím vítězně vrátili z Velké Británie, volit opětovný exil – ten nejdelší. Tento svazek navazuje na 1. díl, kde bylo objasněno podhoubí a následné děje, jež přivedly příslušníky západního leteckého odboje k opakovanému odchodu za hranice a vstupu do řad RAF. Pokračuje zde výčtem osudů exilových letců v abe
Kniha pojednává o ženách a mužích, kteří v době Summitu NATO 2002 v Praze, nebyli nikde vidět, ale důsledně střežili vzdušný prostor České republiky na svých pracovištích ve struktuře Vzdušných sil AČR.„Rok 2002, vojenská letecká základna Čáslav. Těžké olověné mraky a drobný déšť. Přilétá 555. letka F-16. A naši budou ve spolupráci s celou aliancí chránit vzdušný prostor nad Českou republikou.“„Součástí knihy jsou snímky letecké techniky, využívané VzS AČR nebo aliančními partnery ve prospěch NATO Summit
Osobnost tohoto vynikajícího stíhače, jenž se do průběhu The Battle of Britain zapsal krátkou, ale oslňující sérií sedmnácti potvrzených sestřelů, patří právem do pantheonu československého (ale i polského a britského) letectva. Originální postava našeho nejúspěšnějšího účastníka této bitvy v minulosti zlákala četné novináře, publicisty, historiky i pamětníky, aby vyprávěli o jeho pozoruhodné životní dráze, tragicky ukončené nepochopitelným a dodnes nevysvětleným pádem. Do pravdy, podložené věrohodnými po
Osobnost tohoto vynikajícího stíhače, jenž se do průběhu The Battle of Britain zapsal krátkou, ale oslňující sérií sedmnácti potvrzených sestřelů, patří právem do pantheonu československého (ale i polského a britského) letectva. Originální postava našeho nejúspěšnějšího účastníka této bitvy v minulosti zlákala četné novináře, publicisty, historiky i pamětníky, aby vyprávěli o jeho pozoruhodné životní dráze, tragicky ukončené nepochopitelným a dodnes nevysvětleným pádem. Do pravdy, podložené věrohodnými po
Rudé Mitchelly nad Moravskou Ostravou. Nálety, které zmizely z historie (aniž do ní kdy vstoupily). Rozpačitá bilance. Mustangy proti Fw 190 nad Tachovem. Utkání, které zmizelo za hranicemi. Čtyři mrtví z mariánskolázeňského hřbitova. První, ale ne poslední. Lightningy proti Říšské pracovní službě. „Kotláři“ - vítaní i proklínaní. Největší „hloubkařský“ útok proti letištím v Čechách. Útěk ve stínu Fliegeralarmu. Jak se chovat při útoku hloubkových letců. Krvavá neděle v Domažlicích. Klecanské drama. Might
Zcela poprvé publikovaná, několikadílná souborná práce o osudech čs. letců v řadách britského Královského letectva za mírových let, zavede čtenáře zprvu do etapy od osvobození ČSR až k následkům komunistického puče z února 1948. V reakci na čistky v armádě, zatýkání a absurdní obvinění se letci opět vydávají za hranice do svobodného světa. Díky pochopení britské strany se řadě z nich daří opětovně přejít pod ochranu Královského letectva a většině pak nastoupit druhou etapu služby v letových a pozemních za