vazba tvrdá, lamino, jako nové vydání, náklad 2 500, 247 stran Zajímavě pojatá kniha britského vojenského historika mapuje prakticky zcela neznámé životní osudy vojenských letců, především Angličanů, působících v průběhu třiceti let jako dobrovolníci...
Mnozí tvrdili, že komunisté tomuto státu vlády po čtyřicet jedna let, ale bylo opravdu tomu tak? Rok 1968 byl pro mnohé sen a nebo jen záchvěv ve svém životě. Mnozí věřili, ostatní ani nedoufali, ale zdálo se, že se blíží konec vlády jedné strany. Jenže přišel zlomový bot, který proměnil život na předtím a potom. Byl totiž srpen 1968 a životy mnohých přímo přerušily sovětské tanky. V ulicích pásy tanků a kola transportérů drtily naděje těch, kteří chtěli věřit v to, že náš stát opravdu míří ke světlým zít
Na našem nebi se již vystřídalo velké množství kluzáků a větroňů nesoucích značku OK. Těm zahraničním jsou věnovány knihy Zahraniční větroně se značkou OK od autorské dvojice Zdeněk Pátek a Petr Kolmann. První dva díly knihy vyšly v nakladatelství Svět křídel v roce 2015 a 2019. První byl zaměřen na popis větroňů, které nosily značku OK a byly vyrobeny v zahraničí s výjimkou Německa. To je právem považováno za světovou plachtařskou velmoc a tomu odpovídá i aktivita a nabídka tamějších výrobců. Právě od ně
Předložený dvoudílný knižní projekt si vytkl za úkol zmapovat dosud souhrnně nezpracovanou tématiku působení čs. letců na britské stíhačce Hawker Hurricane. Po stručném obeznámí s vývojem typu, jako takového, se v 1. dílu zaměřuje na použití těchto letounů u dvou národních perutí č. 310 a 312, operujících se stroji v rámci RAF od bitvy o Británii. V numerickém sledu navazuje britskými squadronami, u nichž v létech 1940-42 bojoval nemalý počet čs. pilotů. Nechybí ani seznamy konkrétních strojů používaných
V 80. letech 20. století vycestovalo za prací (nejen) na libyjská letiště tisíce lidí z Československa. Postupně se jim podařilo otevřít Střední leteckou školu pro piloty i mechaniky a provozovat tři letecké výcvikové pluky pro libyjskou armádu. O jejich práci je tato kniha. Autoři kapitolŤahák na kolene (Ladislav Adamčík)Diaľničný pirát (Ivo Babica)Vojenská prehliadka (Vladimír Barto)Inžinier zvárania (Vladimír Blaško)Víno z ryže (Marián Brodzianský)Dvojitý úprk z El Uotie (Libor Buček)Pokrstený v Líbyi
Čechoslováci ve válečné službě vojenských sil a letectva Svobodné Francie v letech 1940-1945 V této knize se pokusíme čtenáři alespoň v náznacích přiblížit válečnou službu Čechoslováků v souvislosti s některými jednotkami vojenských sil Svobodné Francie - Forces Françaises Libres (FFL), a letectva Svobodné Francie - Forces Aériennes Françaises Libres (FAFL). I v těchto případech byla jejich činnost svou náplní rozhodně zajímavá, pestrá, a mnohdy i velmi překvapivá. V první části (Českoslovenští letci
Tento titul představuje poněkud jiný úhel pohledu do historie britského stíhacího letounu Supermarine Spitfire.
Jindřich Marek se letos dožívá významného životního jubilea. Je sedmdesátníkem. Právě v jeho případě jde ale jen a pouze o kalendářní údaj. Čas sice nikdo nezastaví, ale Jindřich je stále mlád. Charakterizuje jej neutuchající mladistvý zápal a zaujetí pro tvorbu. Dychtí po poznání, které si nehodlá nechat pouze pro sebe, ale snaží se jej rozmanitými formami rozdávat dál. My, čtenáři, diváci, posluchači a kolegové již dlouho přijímáme plody jeho práce. Shodli jsme se tedy na ideji vyjádřit úctu Jindřichovu
vazba tvrdá, lamino, pěkné vydání, náklad 2 500, 175 stran Vyprávění bývalého vojenského pilota se střídají vzpomíky na dětství, na vojenský život v poválečném Československu...
vazba tvrdá, lamino, pěkné vydání, náklad 3 500, 283 stran 78. stíhací skupina USAAF v 2. světové válce...
vazba tvrdá, lamino, jako nové vydání, náklad 20 000, 106 stran Osudy čs. letce u kanadského letectva...
Letouny konstruktérů Beneše a Hajna se natrvalo zapsaly do historie československého letectví. Řada dolnoplošníků s tlustým profilem křídla, počínaje Avií B.H.1, se stala fenoménem v době, kdy evropskou oblohu brázdily převážně dvouplošníky.
Za druhé světové války se pro letce, kteří dokázali sestřelit pět a více nepřátelských letadel používal neoficiální, přesto velmi ceněný titul stíhací eso. Kult stíhacích es pěstovaly obě strany konfliktu. Stávala se oblíbeným soustem pro válečnou propagandu a jejich význam byl zcela mimořádný. U každé jednotky právě tito muži rozhodovali o úspěchu či neúspěchu bojových akcí. Tato poměrně malá skupina dosáhla většiny sestřelů, které jejich jednotka získala. Často se také stávali veliteli leteckých jednote
Během více než deseti let, co jsme s Ivošem ve Vojenském historickém ústavu společně sdíleli jednu kancelář, jsem od něj slýchal snad nejvíc jednu větu: „A o tomhle bychom mohli napsat malej, roztomilej článeček...“, (případně „malou, roztomilou knížečku“, pokud téma bylo skutečně nosné). Přicházela pravidelně, když jsme se bavili o nových objevech v archivu, nebo jen tak mluvili o zajímavých událostech dějin 20. století. Nebyl jsem zdaleka sám, v ústavu, ani mezi našimi kolegy z jiných „spřátelených“ ins
Slavná éra rozvinutého oboru leteckých prací, obecně nazývaná práškaři, v podstatě skončila sametovou revolucí. V celém našem hospodářství nastali úplně jiná pravidla hospodaření a plánování, financování, cenové politiky a toto odvětví ztratilo ekonomickou podstatu. Každý, kdo přivoněl k létání, nebo kdo se o ně zajímá ví, že létat jako práškař znamenalo létat v podmínkách, které jsou pro jakýkoliv jiný letecký provoz zakázány. Výška několik metrů nad povrchem, rychlost letu takřka na minimálce, nákladem