Nové strategické cíle vzdělávání, dané rámcově vzdělávacími programy, rozvoj chemie a její rozsáhlé praktické aplikace způsobují, že požadavky kladené na výuku chemie na základních a středních školách se v současnosti výrazně mění. Je zřejmé, že ve výuce již nelze vystačit s klasickým pojetím učiva jako neměnné soustavy poznatků a činností, ani s klasickými výukovými metodami a formami práce. Je třeba stále více dávat přednost takovému pojetí učiva, které je otevřené novým poznatkům a činnostem, a takovým
Nové strategické cíle vzdělávání, dané rámcově vzdělávacími programy, rozvoj chemie a její rozsáhlé praktické aplikace způsobují, že požadavky kladené na výuku chemie na základních a středních školách se v současnosti výrazně mění. Je zřejmé, že ve výuce již nelze vystačit s klasickým pojetím učiva jako neměnné soustavy poznatků a činností, ani s klasickými výukovými metodami a formami práce. Je třeba stále více dávat přednost takovému pojetí učiva, které je otevřené novým poznatkům a činnostem, a takovým