A je tady vinylovka! Koníčkářská kapela Krausberry vydala plody své invence. Známá bluesrocková kapela z Hanspaulky, vyvrhla po 15 letech své 7. album. Na jeho LP verzi naleznete 9 písniček a kapelka je nahrála v sestavě Martin Kraus – zpěv, Mário Císař – kytara, Štěpán Albrecht – kytara, Vít Havlíček – kytara, Jiří Kredba – basa a Štěpán Smetáček – bicí. Nahrávalo se v Sono, obal vyvedli Kubík a Haloun. Obal s tuhého papíru, uvnitř vsádka s texty a foty.
Supraphon se pustil na tenký led a ve své ediční řadě žánrových kompilací vypustil hned 2CD, které má být českým hardrockem. Přiznejme si, že v Československu měla domov spíš hudba rocková než hardrocková. Bigbeatoví protagonisté vyrostlí v 60. letech na blues a Beatles logicky dál hledali cesty k hudbě propracovanější, která posluchače osloví spíš svou kulturností nežli živelností. Hardrock se zabydlel nejprve u tancovačkových kapel hrajících skladby Deep Purple, Black Sabbath, Status Quo nebo Uriah Heep
Druhé rockové a celkově třetí album Pražského výběru, pojmenované v roce 1987 opatrně pouze Výběr, vychází v LP reedici. Deska je tentokrát vybavena i texty na vsádce, originální etiketou a gramáží 180g. Po natočené, ale nevydané Strace v hrsti to byl v 80. letech vlastně první oficiální rockový Pražský výběr, i když nahrávka jak studiové Straky v hrsti, tak koncertu ještě s Vladimírem Tomkem, kolovaly v hojné míře mezi českým obyvatelstvem. Vydání Výběru v roce 1987 bylo tedy velkou událostí a dá se říci
V roce 1993 vyšla vůbec první kompilace Vladimíru Mišíkovi. Jednalo se o 2CD a paralelně také 2LP. Na obou albech byl shodně průlet Mišíkovým působením od počátku jeho hudební kariéry - tedy angažmá v Special Blue Effect, Flamengu a dále výběr ze všech do té doby vydanách řadovek plus něco ze singlů. Nebyl to špatný výběr a pozitivní dojem umocňoval i obal vytvořený Karlem Halounem, který v mozaice dokresloval dobovému příznivci o čem Mišík je . Po 30 letech nyní vychází v reedici opět 2LP a 2CD s mírně
V roce 1966 vyšla debutová deska Václava Neckáře s podtitulem Václav Neckář zpívá pro mladé. Šlo o kolekci singlových hitů zpěváka, který měl za sebou raketový vzestup na scéně popmusic, a stejně tak úspěšný byl v hlavní roli oscarem oceněného filmu Ostře sledované vlaky Jiřího Menzela (1965). Dustin Hoffman v jednom interview na otázku Kdo jej nejvíc ovlivnil odpověděl: Neměl jsem žádné herecké vzory, ale... vzpomínám si že mě velmi zaujal ten člověk, co hrál hlavní roli ve filmu Ostře sledované vlaky .
Skupina Bohemia vznikla v roce 1975, v době, kdy v Československu začínalo jazzrockové šílenství. I proto někdy bývá označována jako skupina jazzrocková, přestože k tomu měla hodně daleko. Pavlíček sice přišel z Expanze, která jazzrock hrála, ale to bylo tak všechno. Kubík a Kulhánek pocházeli z Flamenga, a Kuře v hodinkách opravdu jazzrockové nebylo - ba právě naopak. Odrodilec Modrého efektu Lešek Semelka v mateřské kapele zažil sice Syntézu 2, ale ta také s fusion neměla takřka nic společného. Bubeníků
Vladimír Mišík se stal už za svého života legendou. To slovo nemám rád, ale u Mišíka lze použít stejně přiléhavě jako třeba u Plastic People. Je to jeden z pilířů domácího rocku a navíc má úctyhodný přesah i do folku, což se každému nepovede. Ne všichni zavedení umělci po roce 1989 nadále prosperovali. Někteří odešli do jiných profesí, jiní začali podnikat, a ještě jiní odmítli dělat módní zboží, které po nich chtěli jejich vydavatelé. Mišík všechny tyhle nástrahy přežil bez úhony. Ani ho nenapadlo zprone
V roce 2020 vydali TATA BOJS album s názvem Jedna nula . Podle dobové kritiky šlo opět o jejich nejlepší desku , ovšem tohle hodnocení už kapela slyšela v minulosti několikrát. Desku opět provázely další aktivity - mj. videoklip Kraftwerk v Saint Tropez, nové kostýmy na pódiu a nová show, se kterou TATA BOJS odjeli tour. Jednička a nula v názvu desky odkazuje na dnešní svět stojící a padající s počítači. I v textech, které opět Mardoša nacpal svou hravostí, prosakuje ono aktuální počítačové podivno ve k
Český kytarista Luboš Andršt by letos (2023) oslavil 75. narozeniny, leč už to, bohužel, nestihl. Andršt prošel ve svém hudebním vývoji několika žánry, které se u něho logicky střídaly s vývojem jeho hráčských schopností a hudební vyzrálostí. Začínal, jako mnoho mladých kluků, u rockové kytary, záhy jej však pohltilo blues a soul. Ve skupině Framus 5 na sebe poprvé upozornil na albu Blues In Soul a vzápětí na fenomenální desce Město Er. Následně se překotil do Jazz Q a tam poprvé přičichl k modernímu jazz