Hudba mimo hlavní proudy - rock, jazz, blues, classic Hudba na CD a LP, knihy, časopisy, gramofony a jehly, raritní CD a LP z domova i ze světa. Bazar vinylů.
První koncerty skupiny Abraxas v polovině 70. let byly plné umění - pamatuji se, jak skupina odehrála kompletně první stranu tehdy zbrusu nového alba Pink Floyd - Wish You Were Here. Hledání však pokračovalo - přišla Nová vlna a Abraxas se v ní našel. Vlasy dolů, ztřeštěné obličeje, jednoduché písničky, pohyb na jevišti. A hned se etablovalo také nové publikum. Staré máničky přestaly chodit, zato mládeže, které jaksi nestačil Katapult, notně přibylo. Nový fenomén byl na světě. Ovšem díky pogromům typu
Skvěle namíchaná kombinace hudebních vlivů a životních epizod jednotlivých protagonistů kapely dělá z alba Velká bouda překvapující mix povzbuzující organismus. Každý jednotlivec v něm přidává do pomyslného kotlíku svůj kousíček mozaiky a s nadsázkou a humorem, někdy i s určitou melancholií, naivitou nebo perverzní neohrabaností vypráví svůj pocit nebo prožívá svůj příběh, aby ho společně s ostatními zaobalil v dokonalý hudební kabátek protknutý folkovým kouřem amerického jihu, evropského středu a suchého
Uzamčená brána není jen šestým sólovým albem zpěváka a kytaristy Josefa Lábuse, ale také zajímavým debutem vzešlým z jeho spolupráce s trutnovským Smyčcovým kvartetem TrutnoForte. V Lábusových textech se jako obvykle procházejí tušené mytické postavy z časů, „kdy ještě měli jména pro vše, co zbylo jen vytesáno v kamenech“. Nové album láká posluchače, aby vstoupil do světa, kde „podzemní řekou brodí se čas“, a „když zajiskří vzduch tam ve větvích, zazvoní havraní smích ruinami hradů“. Mimořádné hudební usk
Hmlisto, neobyčejné duo matky a syna z horské samoty pod Vtáčnikem, ve své tvorbě kombinuje současné písničkářství s vlivy autentického karpatského folkloru i rockové hudby. Ke spolupráci na nejnovějším albu Československá Hmlisto přizvalo českého folkrockového písničkáře Petra Linharta. Experimentální dvojjazyčné album tak nabízí netradiční fúzi dvou pohledů, dvě výpovědi společně obsažené ve většině písní, a právě spojení dvou pohledů je tím, co dělá tohle album jedinečným. Veronika i Petr psali každý s
Rockový houslista a skladatel Jan Hrubý nahrál v roce 2000 album Stará vlna (Pastorální svita), na kterém se inspiroval vánočními motivy, ale zejména západočeským, irským a moravským folklorem a barokem. V osmnácti instrumentálkách jej doprovází jen dcera Andrea na flétnu, všechny ostatní nástroje si nahrál Jan Hrubý sám. Nové vydání nedostupného alba vychází nyní v omezeném nákladu jako digipack.
Dialog s vesmírem je třetí album brněnské rockové skupiny Progres 2, ale zároveň první, které kapela vydala pod tímto názvem. První album vyšlo pod názvem Progress Organization - Barnodaj, druhé jako Barnodaj - Mauglí. Akuální vydání obsahuje první původní studiovou nahrávku a na druhém CD naleznete živák se stejným materiálem. Fanoušci tak mají možnost detailně porovnávat rozdíly dané koncertním vystoupením.
Duchovním otcem skupiny GRAABNER, autorem hudby, některých textů a rovněž hráčem na basu a klávesy, je někdejší spoluhráč Lesíka Hajdovského ze skupiny Manželé, Mirek Gartner. Gartner (bg, keyb) spojil své síly se Štěpánem Smetáčkem (ds), Honzou Holečkem (voc), Tomášem Fuchsem (gts) a Jakubem Červinkou (gts) a postavili progrockovou skupinu, která vůbec není špatná! Pozor - nejde o artrock jaký dělali Yes, Pink Floyd nebo Genesis, Graabner má daleko blíž k progresivnímu rocku Van Der Graaf Generator, Colo
Šesté studiové album Šanova z roku 2006 přineslo pro kapelu hned několik změn. Nešlo jen o změny v sestavě, kdy oproti původnímu albu zůstal jen šéf Šanova Nikita Boy Šantrůček. Kapela také poprvé připravila nahrávku v naprostém DIY duchu. Album Music War totiž vzniklo ve vlastním studiu kapely a vyšlo na labelu, který provozuje právě Nikita Boy. Skupina tak nebyla ničím omezená a vzniklo album, které je v mnoha ohledech nekompromisní. Hudba na pomezí punku, hardcoru a crossoveru doplněná o ostré a
A je tady vinylovka! Koníčkářská kapela Krausberry vydala plody své invence. Známá bluesrocková kapela z Hanspaulky, vyvrhla po 15 letech své 7. album. Na jeho LP verzi naleznete 9 písniček a kapelka je nahrála v sestavě Martin Kraus – zpěv, Mário Císař – kytara, Štěpán Albrecht – kytara, Vít Havlíček – kytara, Jiří Kredba – basa a Štěpán Smetáček – bicí. Nahrávalo se v Sono, obal vyvedli Kubík a Haloun. Obal s tuhého papíru, uvnitř vsádka s texty a foty.
Výběrovka Beach Boys, jenž je velmi pěkně sestavená - žádné tuny obehraných hitů, ale kolekce toho nejzajímavějšího z nejslavnějšího období kapely. snad je to tím, že jde o třetí ze sady výběrovek skupiny. Kromě toho deska hned na obalu hlásí, že původní monofonní zvuk některých skladeb byl elektronicky změněn v skvěle znějící stereosnímky, které odpovídají požadavkům dnešních gramofonů! No, ta deska nezní špatně, to je pravda, a koneckonců, je pod tím podepsána firma Capitol, což nikdy nebylo žádné oře
Supraphon se pustil na tenký led a ve své ediční řadě žánrových kompilací vypustil hned 2CD, které má být českým hardrockem. Přiznejme si, že v Československu měla domov spíš hudba rocková než hardrocková. Bigbeatoví protagonisté vyrostlí v 60. letech na blues a Beatles logicky dál hledali cesty k hudbě propracovanější, která posluchače osloví spíš svou kulturností nežli živelností. Hardrock se zabydlel nejprve u tancovačkových kapel hrajících skladby Deep Purple, Black Sabbath, Status Quo nebo Uriah Heep
Druhé rockové a celkově třetí album Pražského výběru, pojmenované v roce 1987 opatrně pouze Výběr, vychází v LP reedici. Deska je tentokrát vybavena i texty na vsádce, originální etiketou a gramáží 180g. Po natočené, ale nevydané Strace v hrsti to byl v 80. letech vlastně první oficiální rockový Pražský výběr, i když nahrávka jak studiové Straky v hrsti, tak koncertu ještě s Vladimírem Tomkem, kolovaly v hojné míře mezi českým obyvatelstvem. Vydání Výběru v roce 1987 bylo tedy velkou událostí a dá se říci
Živé provedení jedné z nejtemnějších inscenací skupiny PPU, Jak bude po smrti na motivy díla Ladislava Klímy, vzniklo v roce 1979 a jeho vznik provázela atmosféra, kterou by ani sám Klíma nevymyslel lépe. Bubeník Jan Brabec vzpomíná: „Nejtemnější, nejdrsnější, nejméně soustředěná, nervózní, plná jakéhosi strachu a deprese - je to zkrátka nechtěný záznam jakýchsi štvanců té doby. V pošmourné zimě tajné zkoušení po polorozpadlých usedlostech v temných, nevytopených místnostech, dotek s vizionářem Ladislav
Živé provedení Pašijí skupiny Plastic People of the Universe se uskutečnilo ve stodole na chalupě Václava Havla v dubnu 1978. Je to onen památný koncert, na kterém poprvé vystoupli také Psí vojáci (tehdy čtrnáctiletí) a paralelně šlo o první větší setkání disidentů z undergroundu a intelektuálů z okruhu Václava Havla. Živé Pašije se relativně neliší od později nahraného studiového provedení, znalci však na první poslech zaznamenají jakýsi silnější tah na branku, jinou atmosféru, nežli má pozdější známá
K osmdesátinám si Vratislav Brabenec nadělil nahrávku podle svého gusta. Kdo dobře poslouchal jeho ságo na koncertech a nahrávkách PPU, musel slyšet, že Brabenec vychází z freejazzu. A protože v životě sice hrál s řadou muzikantů, ale nikdy nevytvořil čistě nahrávku jeho srdci nejbližší, nyní nastal čas. Sám protagonista k tomu říká: „Já mám k tomu freejazu blízko. Kdysi jsem dělal swing a starou muziku a ten freejazz mám prostě v palici pořád a baví mě. S freejazzem to máš jako se vším, některý věci jsou